Veel gestelde vragen

Welkom bij de FAQ-pagina van Duijvelaar Pompen!

Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten, diensten en oplossingen. Of het nu gaat om installatie, onderhoud of specifieke pomptoepassingen, we hebben alle informatie verzameld om u snel en duidelijk verder te helpen. Heeft u een vraag die hier niet beantwoord wordt? Neem gerust contact met ons op – ons team staat altijd klaar om u te ondersteunen.

Algemeen

Ja, Duijvelaar Pompen heeft het complete ontwikkel- en productieproces in eigen hand. Ook het onderhoud van de pompen en de installaties worden door onze eigen serviceorganisatie uitgevoerd.

Lees meer over ons »

Alle producten worden door ons op klantspecificatie gemaakt en kunnen wij binnen enkele weken installeren. Bij spoed-aanvragen kan dit ook sneller.

Een installatie met een groot schakelvat (Hydro-Unit HR). Dit vat zorgt namelijk voor een efficiënt gebruik van de pompen omdat deze, zodra ze draaien, daadwerkelijk water mogen “leveren”. De pompen “blazen” zodoende het expansievat op. Zodra de pompen uit staan zal water worden geleverd uit het expansievat. Dit type installatie minimaliseert de draaitijd van de pompen en is daardoor erg energie-efficiënt.

Lees het complete onderzoek:

energiebesparing in hoogbouw.pdf

De prijs is mede afhankelijk van de situatie en de applicatie. Naast de aanschafprijs spelen ook andere factoren, zoals energieverbruik en onderhoudskosten, een rol. In ons advies berekenen wij het complete plaatje, zodat wij de total cost of ownership zo laag mogelijk houden voor onze klanten.

Stuur ons een e-mail (dp@dp.nl), bel naar 0172 48 83 88 of vul het contactformulier indien u een op maat gemaakte offerte wilt ontvangen.

Technische ondersteuning

Voor advies over reparaties, vervanging, onderhoud en alle overige vragen over pompen en installaties kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of bellen naar 0172 48 83 88.

Deze installatie levert een constante systeemdruk waardoor hij een hoog gebruikscomfort geeft. Een ander belangrijk voordeel is dat door het optimale gebruik van de motoren de installatie 25% zuiniger is dan een conventionele uitvoering.
Ja, onze adviseurs en Engineers kunnen u ook ter plaatse ondersteunen met advies.

Ja, in bijna alle gevallen is dat heel goed mogelijk. Specifieke vragen hierover beantwoorden wij graag, neemt u dan contact op met onze verkoopafdeling. Telefoon 0172 48 83 88 of stuur een e-mail naar verkoop@dp.nl.

Onderhoud

Tijdens de looptijd van een onderhoudsabonnement worden reparaties gratis uitgevoerd en eventuele defecte materialen zonder kosten vervangen.
In het logboek, dat u aantreft bij de installatie, wordt elke controle (en overige opmerkingen) genoteerd. Daar kunt u dus precies zien wanneer de monteur is langs geweest en wat hij heeft gedaan. Daarnaast ontvangt u ook digitale werkbon met de uitgevoerde werkzaamheden.
Indien u een onderhoudsabonnement heeft, komen wij 2 x per jaar langs voor onderhoud.

Het is vanuit hygiënisch oogpunt niet alleen noodzakelijk om geregeld onderhoud te laten uitvoeren, het is zelfs wettelijk verplicht. Meer informatie: www.rijksoverheid.nl. Een andere reden is van technische aard. Een goed onderhouden installatie functioneert beter, waardoor de levensduur ervan aanzienlijk wordt verlengd.

Ja, wij kunnen elk fabrikaat repareren, ongeacht leeftijd. U kunt altijd een abonnement bij ons afsluiten. Klanten met een abonnement krijgen voorrang bij een storing. Wilt u liever geen onderhoudsabonnement, dan kunnen wij u met een registratie-overeenkomst toch met voorrang helpen. Neem voor meer informatie hierover contact met ons op via 0172 48 83 88, of via het contactformulier op de website.